2011. június 3., péntek

csak anyagiasan

Megérkezett a válaszlevél Dániából. Hivatalosan is felvételt nyertem! :) Küldtek ezen kívül még jó sok papírt: ott-tartózkodási engedélyhez formanyomtatványt, egészségügyi (Yellow-card) kártya igénylő papírt, időbeosztást, leírást arról, hogy milyen számítógépet kell vinni, leírást a kolikról, stb....
Nos, összességében azt hiszem anyagilag bele fogok rokkanni ebbe a kis kalandomba Dániában.... 300 eurót kapunk havonta az Erasmus ösztöndíjra, Horsenben a legolcsóbb koli kb. ennyibe kerül...Ahogy látom, négy koli van, ebből egybe csak egész évre lehet menni, úgyhogy kilőve. Egy másikba már nincs szabad hely, marad tehát kettő. Az egyikben csak egyszemélyes szobák vannak, ezek nyilván kilőve. Így marad a Kamtjatka nevű koli a város közepén. Kb 70-80 ezer ft havonta a legolcsóbb szoba is. Emellett a félév elején le kell tenni egy kb 300 ezer forintos (!!!) kauciót is. Egyenlőre még nem foglaltam, kértem plusz infókat a szállást intéző szervezettől (Drosselbo: egy szervezet ami egész Horsensben intézi a diákok elszállásolását), de valószínűsítem, hogy a legolcsóbb megoldást fogom választani, ami egy 30 négyzetméteres kétágyas szoba, pár másik szobával megosztott fürdő és teljesen felszerelt konyha. Ennél nincs rosszabb minőségű szobájuk :D Pedig a bercsényis (mostani kolim) állapotok után nekem aztán kb mindegy lenne, hogy hova megyek :D Nagyon szeretek itt lakni amúgy, semmi gondom nincs a körülményekkel, sőt. Csak összehasonlításnak: jelenleg kb 15 négyzetméteren lakunk ketten, középfolyosós rendszerű koliban, folyosóvégi wc-fürdővel, konyhával. A falakat mi festjük, az ajtók néhol lyukasak, a legtöbb szobában kis "orosz hűtő" van még, a konyhai mikrót inkább ne használjuk... Viszont mindig van melegvíz, télen fűtenek mint a fene, néha lehet új bútorokat igényelni, lassan újítgatják a közös helyiségeket, és egyébként is nagyon jó a társaság. :) Mindez 8500 ft-ért a miénk. :) Szóval inkább ez mint a Kamtjatka. De nincs választásom. Már nincs. Ez a másik, ami most nagyon dühít amellett, hogy még nem tudom hogyan fogok kijönni odakint az anyagiakkal. Mégpedig az, hogy senki egy szóval nem említett ilyeneket amikor jelentkeztünk Erasmusra. Pedig komolyan, én elég jól utánanéztem a dolgoknak. Felkerestem olyan diákokat, aki már voltak az engem érdeklő helyeken, és kérdezgettem őket mindenféléről. Persze mondták, hogy drágább, mint otthon, ebbe azért bele is nyugodtam volna. De ilyen horribilis összegekről senki nem beszélt, tájékoztatók anyagiak ügyében egyáltalán nem voltak. Nem figyelmeztetett senki. És az összegek egyre csak nőnek, ahogy közeledik a kiutazás. Egyre magasabbra hágnak a költségek... Kicsit félek pillanatnyilag, hogy mi lesz, hogy lesz... 
Igyekszem megnyugodni, hogy majdcsak lesz valahogy, kialakulnak a dolgok. Remélem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése