2011. november 3., csütörtök

Koppenhága-2

Na, tegnap elmentem végül a Halloween partiba: megbeszéltük a litván lányokkal, hogy együtt megyünk, ezért este bekopogtam hozzájuk. És mindenki be volt öltözve! :) Én meg előtte úgy voltam, hogy tuti sokan nem fognak beöltözni, én sem hülyéskedek vele. A lányok meg mind feketében voltak: volt ott Alice csodaországban királynőjétől kezdve a fekete hattyún át Wednesday-ig az Addams family-ből. Kérdezték, hogy és én ki vagyok. Mondtam hogy senki, de majd azt mondom, hogy én vagyok a horror filmek túlélője. Ebből lett az a csodás ötlet, hogy akkor már legyek egy vámpír támadás (éppen csak) túlélője. Festettek is szép piros fognyomokat meg csöpögő vért a nyakamra, meg még feketébb karikákat a szemem alá. Ennek következményeként mindenki zombinak nézett, de végülis egy Halloween bulin ez nem olyan nagy sértés. :)
Na, tehát akkor Koppenhága második nap:
Reggel a Királyi színháznál találkoztunk Dianával (tippeljetek, kire kellett várni fél órát megint?). Ez egyike azoknak az épületeknek, amiről tanultunk a BME-n is, úgyhogy még Cságoly tanár úr szerint is megérdemli az áhítatot. Íme két kép, egy nappali, meg egy még az előző estéről, hogy kb milyen is kivilágítva. Olyan kép sajnos nem nagyon lett, ahol én is rajta vagyok, mert Diana fényképésztudásának köszönhetően vagy a fél épület, vagy a fél fejem maradt le mindegyik próbálkozásról.


Aztán végigsétáltunk újra a Nyhavn mellett, és a palotanegyed felé vettük az irányt. Először a Márványtemplomot néztük meg, ami a római Szent Péter Bazilika kupolájának mintájára lett tervezve. Állítólag először olasz márványból kezdték el, de rájöttek, hogy az túl drága, ezért végül "csak" dán márványból fejezték be. Sajnos épp felújították (mint majdnem mindent, amit megnéztünk), ezért a külsejéről csak állványos fotók vannak.


Ezután átsétáltunk az Amalienborg kastélyegyütteshez, ami a királynő hivatalos lakhelye. Ez négy majdnem teljesen egyforma kastély, ami eredetileg négy gazdag családnak épült, de mikor a király akkori lakhelye leégett (erről lesz majd még szó), akkor megvette a palotákat, és ide költözött ideiglenesen, és királyi tulajdonban maradtak az épületek. A jelenlegi királynő pedig ezt tette meg hivatalos lakhelyének. Megnéztük a kiállítást is az egyik kastélyban. ahol szépen és gazdagon berendezett szobákban mutatták be a régebbi királyok életét. Aztán megnéztük az őrségváltást: kb egy órán át jöttek mentek ide-oda a kék ruhás Guardok, és kard helyett valami géppuska lógott az oldalukon. :) Ja, és fent volt a zászló, szóval azt hiszem, a királynő otthon volt. Persze sosem lehet tudni, mert a dánok imádják a zászlójukat, elképzelhetőnek tartom, hogy csak úgy lobogtatják, és nem is a királynő ott tartózkodását jelzi.
  Állnak a kis ceruzáikban :)


Aztán elindultunk megkeresni egy Design múzeumot, ami engem mondjuk annyira nem vonzott, de Diana szerette volna látni. Először nem találtuk meg, és kilyukadtunk egészen északon, viszont találtunk egy kedves kis templomot, amiről kiderült, hogy az Dánia egyetlen anglikán temploma, amit valami angol herceg ajándékozott az országnak, mikor a király lányának kezét szerette volna elnyerni. Mikor bementünk, megkérdezték, hogy honnan vagyunk, és kaptunk a saját nyelvünkön egy rövid leírást a templomról. Azért jól esett, hogy magyar is volt :) Egyébként nagyon tetszett ez a templom, azt hiszem életem egyik legszebb temploma.
Aztán megtaláltuk a múzeumot, amit Diana keresett, és kiderült, hogy építészhallgatóként ingyenesen megtekinthetjük. Hát, nem volt egy nagy szám, bár volt egy bútor részlege, ahol láttam pár igazán szép és robosztus szekrényt, részletes faragással. Ezután elbaktattunk a Rosenborg Slothoz, ami egy régi királyi lakhely, és ma itt őrzik a koronázási ékszereket, meg a koronákat is. (Egyet a királynak, egyet a királynénak. Bár ma már nem koronáznak, II Margit fején sosem volt korona. Egyszerűen bejelentették az apja halálakor, hogy: Meghalt a király, éljen soká a királynő. Azonban ha koronáznának, akkor a férfi koronát (a királyét) tennék a fejére, mert ő az uralkodó, és a férje kapná a nőit. :) ) A kincsek miatt itt nem díszőrség, hanem "igazi" katonák őrködtek, és valami morbid megfontolásból a kastély mellé letettek pár csapatszállító autót meg egy tankot XD. De amúgy nagyon kísérteties volt a kastély. És szép park veszi körül, ahol még a sövény is a dán nemzet gyümölcsfájából van kialakítva: almából. Komolyan, almafasövény XD És még a melléképület is olyan jól nézett ki, hogy meg kellett örökíteni. Na és akkor itt jegyezném meg, hogy az otthoniak kedvéért vigyorgok ott minden képen, mert emlékszem, mikor még gimiben Portugáliában volt az osztály, és otthon mutogattam a képeket, anya meg megkérdezte, hogy olyan is van, amin én is rajta vagyok?.. :) Úgyhogy most fotózkodtam tonnaszámra :)


 A kastély és a kincstár után felsétáltunk a botanikai kertbe, de sajnos csak négyig volt nyitva, mi meg öt körül értünk oda. Ezért elhatároztuk, hogy akkor azt majd másnap nézzük meg, és a csütörtöki estét a Tivolira szánjuk. A Tivoli egy szuper vidámpark, és park egyben a város közepén. Mondjuk jó borsos a belépő ára, és a játékokért még utána is fizetni kell. Mi nem is ültünk fel semmire, csak sétáltunk meg nézelődtünk egy jót. Természetesen itt is minden Halloween-i díszbe volt öltöztetve, millió apró kis fény, töklámpások, szalmabábuk, stb. Olyan volt, mintha hirtelen egy mesébe csöppentünk volna. A parkban több tematikus rész is van, pl volt kínai negyed, meg német utca, holland sziget, stb. 



Tivoli után aztán képtelen lettem volna még két km-t cammogni a Generatorig, ezért buszoztam, egy vonaljegy kb 800-1000 ft... Hát vannak árak. Viszont az egy órán keresztül érvényes, annyiszor száll át az ember, ahányszor szeretne. 
Ennyi a második nap. :) Ha ilyen ütemben folytatom, egy hét alatt be is fejezem, és akkor nekiláthatok az azóta felhalmozódott események leírásának, és tényleg soha nem érem utol magamat... :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése