2011. augusztus 11., csütörtök

indulás előtti hajrá

Nah, jól elment ez a nyár, jövő hét pénteken indulok Horsensbe :) Miután ezerféle kijutási módot végigböngésztem, végül a busz mellett maradtam. Találtam egy cseh busztársaságot (Student Agency), ezzel megyek Koppenhágáig, onnan vonattal Horsensbe.
De hogy hogyan is jutottam el ehhez a választáshoz: Először vonattal akartam menni, ki is néztem egy euronight vonatot, ezzel mentem volna Hamburgig. Vannak nagyon kedvezményes jegyek, ezeket "sparnight" jegyeknek hívják, így kb 8-10 ezer forintba került volna odáig az út. Csakhogy nyár elején, mikor először rákérdeztem a MÁV nemzetközi jegyirodájában, kiderült, hogy elkéstem... Ezek a jegyek már elfogytak. Hát basszus ki hitte volna, hogy egy vonatra két hónappal az út előtt már nincs jegy... Ezután jöttek a repülős változatok. Budapestről, Bécsből, Graz-ból. Arhusba, Vejlébe (Horsensnek nincs reptere, ebben a két közeli városban lehet landolni). Közvetlenül sehogyan nem tudsz eljutni... Akkor jöttek mindenféle variációban az átszállások, minden fapados társasággal. De ez meg már elég drága lenne így. Egyrészt elég nagy kerülőket kellene beletenni. pl londoni átszállást. Aztán pedig a plusz csomag feladása bizony nagyon húzós. Így mivel nekem két nagy táskám is lesz (egy gurulós bőrönd és egy csővázas hátizsák), még akkor is 30-40 ezer lenne az út, ha amúgy maga a repjegy csak 5-6 ezer ft. Ekkor jött a busz. Így sem olcsó, pláne, hogy Koppenhágától a dán vasúttal eljutni Horsensig majdnem mégegyszer annyiba kerül, mint az egész addigi út. De még mindig ez a legolcsóbb. Győrben tudok felszállni, aug. 19-én reggel 10.45-kor indul a busz. Másnap reggel 07.00-kor vagyunk elvileg Koppenhágában. Ezután még kb 2,5 óra a vonatút.

Már a kolit intéző nővel is egyeztettem, megkaptam a címet, hogy hol tudom átvenni a koli kulcsot, és gondolom ők vezetnek majd át a koliba. Íme, a blog első képe: a Kamtjatka főépületéről:

http://www.flickr.com/photos/kpallsi/6032437065/in/photostream

Hát. Már eléggé kíváncsi vagyok, meg izgatott :) Anyával elkezdtünk vásárolgatni már a fogkefétől a szagzáras csomagolású fokhagymapehelyig (mi van ha kint nem lesz és én épp főzni szeretnék? :D ). meg pakolászunk, intézkedünk. Pl meghatalmazásokat írunk előre, hátha kell valami hivatalos ügyben az itthoniaknak eljárniuk helyettem. Attila is kap feladatot, ő fogja pl elhozni a diákigazolványom matricáját (bizony, megkérdeztem a KTH-tól, és meghatalmazás ellenében másnak is kiadják) meg bármilyen sulis kérdésben ő lesz az "összekötőm" :)
Egyébként holnap után jön, még egyszer utoljára találkozunk (múlt hétvégén én voltam náluk Kecskeméten). Megünnepeljük a szülinapomat előre, mert augusztus 22-én már pont nem leszek itthon. Tesómtól Dánia térképet kértem :)
Szóval összefoglalva most minden pörög, én is, izgulok kicsit, de leginkább csak izgatott és kíváncsi vagyok milyen lesz, milyen emberek lesznek, hogy sikerül majd beilleszkedni. Majd meglátjuk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése