2011. augusztus 20., szombat

út és megérkezés folyt.

Hát kicsit még furcsa volt itt fürdeni. Tulajdonképpen nincs is zuhanytálca, csak úgy lejt a talaj, hogy lehetőleg ne áztasd el az egész fürdőt. Meg leburkolva sincs, csak egy csíkban a hátad mögött, egyébként ugyanaz a sima gipszkartonon-tapétás a fal mint mindenhol máshol. (na erre tuti nem tudok képet ragasztani, ha nem akarom, hogy letépje magával az egészet). De vissza az eredeti témához: szóval a kalauz segített pl. átcuccolni egyik kocsiból a másikba, mert hogy azt a kocsit, ahova először lepakoltam lekapcsolták valahol félúton. Amúgy a vonatok gyorsak, modernek, tiszták és csendesek. Van pl. beépített kávé és kakaó automata, illetve olyan elszeparált kocsirészek, ahol azok ülnek, akik nyugalomra vágynak, ide pl kisgyerekkel nem lehet beülni. És a következő állomásokat mindig elpre bemondják, meg ki is írják egy kis digitális képernyőre, mellé pedig, hogy percre pontosan mikor fogunk odaérni. Így nem kellett attól félnem, hogy fent maradok a vonaton :)
A megérkezés után aztán a pakkokkal egy kb 1-1,5 km-es séta következett át a belvároson. Van helyi járat, de egyrészt drága, másrészt látni akartam már a helyet, ahol a következő fél évemet fogom tölteni. Megérte :) Nagyon tetszett! Kicsit kőszegies beütése van, de annál nyüzsgőbb. Talán egy északias Kőszeg némi Győr vagy pécs hangulati beütéssel :D A belváros nagyrészt sétálóutca, de ahol nem az, ott sem kell aggódni, az autósok türelmesen megvárják, amíg keresztülbóklászol a macskaköves vagy burkolólapos utcákon. Zebra alig van, egyébként is átengednek legtöbbször előzékenyen. Meg persze sokan bicikliznek. Rengetegen. olyan biciklis út van a nagyobb utak mellett, hogy le a kalappal... Egyrészt normálisan el van választva szintben mint a kocsiktól (attól magassaban van), mind pedig a gyalogosoktól (azoktól meg egy kicsit alacsonyabban) esetleg egy sor macskakővel ki is emelik a határt, nincsenek ronda sárga vonalas felfestések, amik pár év alatt lekopnak. Másodszor pedig szélesek. Három biciklis nyugodtan elfér rajta egymás mellett.
A belváros elegáns üzletei pedig úgy tűnik az itt lakóknak nem is olyan luxusok, mindben voltak vásárlók, olyan átlagembernek tűnők, persze ezt nem tudhatom. Van két nagyon hívogató édességbolt, meg egy jónak tűnő írószer is, majd körülnézek :)
A koli előtt aztán belefutottam egy srácba, aki segített becuccolni, és kiderült, hogy ő pont ilyen mentorféle, pont jókor jártam arra, segített átvenni a kulcsokat, meg megmutatta a "lakást". Szobának legalábbis nem nevezném: Egy saját lépcsőről lehet megközelíteni ezt meg a mellettünk lakók részét. A lépcső végén kis terasz, erről nyílik a két lakás. Ha belépsz a miénkbe akkor szemben a fürdő, balra kicsit haladva egy kis étkezőasztal, jobbra elfordulva egy falon a konyha, továbbhaladva az ablak előtt két íróasztal, innen jobbra fordulva a háló két ággyal. nah, mondjuk az elég kicsi. Majd töltök fel róla alaprajzot :D
A Szobatársam Johanna, a nemzetigét elfelejtettem :D Igazából a nevét is, de mivel ő is megkérdezte még egyszer az enyémet, hát én is az övét :D Kicsit fura csaj, már egy éve itt lakik, mindenhol az ő cuccai vannak, alig tudtam helyet túrni a saját dolgaimnak. Most kicsit olyan, mintha én mindenhol szépen elszeparáltam volna a dolgaimat az övétől, pedig csak arrébb tologattam az övét, és odatettem egy kupacba a sajátomat. Meg kosz is van. A szagelszívó alja pl egy merő zsírpacni, stb stb. Úgyhogy holnap szerintem tartok valami fertőtlenítős nagytakarítást. Már ha tudok szerezni tisztítószereket vasárnap. Ezért fogok pár napig hálózsákban aludni... :D mert kaptam vadi új allergiabarát takarót meg párnát is, meg huzatot rájuk meg lepedőt, de azokat ki kellene mosni egyszer (mmint a huzatokat, a takarót csak kicsomagoltam, hadd szellőzzön). De se mosószerem, se mosoda használatra jogosító kártyám, azt hivatali időben tudok csak kérni. 10 korona lesz minden mosás! Az 370 ft! Most aztán nem fogom túlaggódni, mint a Bercsényiben, ahol a világos szürkét nem mertem a sötét szürke mellé tenni... Szépen mindent egybe bedobok, jól megrakva a mosógépet :D Jó, mondjuk eleve a fehér lepedőt nem moshatom össze a kék huzattal, stb...inkább hagyjuk majd meglátom :)
Aztán mivel Johanna elaludt filmnézés közben, meg egyébként sem nagyon szól hozzám, csak ha kérdezek vmit, így elindultam sétálni még sötétedés előtt, hogy lejutok a partra valahogy, mert a sirályok itt rikácsolnak egész nap a fejünk fölött, hadd nézzem már meg azt a Balti tengert! Volt egy kis homályos gondolatom egy hangulatos kikötőről, meg ilyenek. Hát ez nagy csalódás volt.... Egyáltalán nem is nagyon lehet lemenni a vízhez. mindenhol nagy feldolgozó üzemek, szállítmányozó cégek, raktárak. És egy ilyen nagy kikötő bizony csúf egy hely, nincs benne semmi hangulatos.... Végül találtam egy füves részt, ahol azért jól el lehet lenni a víz mellett, de belegázolni azért inkább itt sem :D Hazafelé meg akartam keresni az egyetemet, de végül nem sikerült, ez marad holnapra. Helyette bebarangoltam jópár kis utcáskát, aranyos tégla meg fachwerkes házikókkal, modernizálva persze, pl a nyílászárók szinte mind fémprofilosak és a külső síkra vannak dobva. Anyának üzenem, hogy már tudom hol a kórház, az ügyeletes orvos helyét is láttam, úgyhogy tudom hova menjek, ha baj lenne. :) 
Most pedig itt ülök, és már nagyon fáradt vagyok, és Johanna most ment el valahova, gondolom bulizni, én meg alszom, mert már igen kijött rajtam ez a két éjszaka hülyén alvás.
Attila mackója itt van, talán segít egy kicsit ezen az új helyen, meg ezen a nagyon süppedős puha ágyon elaludni...
Holnap még valszeg ilyen kis magányoska leszek, mert most még minden új ember azokkal a már meglévő ismerőseivel, saját országának szülöttével van, akivel jött, én meg ugye egyedül jöttem. De aztán hétfőn legalább a csoportomat megismerem, meg a nemzetközi napon a többi magyart is, mert biztosan vannak még rajtam kívül.
Jah és tényleg, jövő hétvégén meg még középkor fesztivál is lesz, tisztára pótolják nekem itt a Savaria karnevál forgatagának hangulatát :)
Na jó éjszakát mindenkinek, ígérem ilyen sokat nem fogok írni, csak most hirtelen minden megváltozott ami eddig körülvett, és ezt ki kellett írni :)

1 megjegyzés:

  1. Azért ha ráérsz írni, ne fogd vissza magad! Johanna Duck-hoz pedig kitartást! :) De azért ne a végletekig. :)

    VálaszTörlés