2011. szeptember 18., vasárnap

vasárnap

Na, jó régen nem írtam, már vasárnap van. Bár olyan sok minden nem történt a héten.
Kedden a tanárunk, Anle vezetésével kiválasztottuk a csapattagok javaslatai közül azt, amit folytatni fogunk: Az én alapötletem nyert, de meg kell próbálnunk beleintegrálni a többiek gondolatát is. Igyekeztem meghatározni azokat a pontokat, amiket mindenképpen szeretnék átvinni a saját projektemből, ilyen volt pl. a két határoló utca felé a zártsorú beépítés, az udvar félig-nyilvános kertté alakítása,a lakók közösségi életének színtere , és az, hogy a homlokzatok az utca felé inkább hagyományosak (fal ablakokkal), míg a kert felé szabadabbak, nagy üvegfelületekkel, teraszokkal. (A telkünk egy két utca közötti átmenő "foghíj" egy tök hagyományos, zártsorú negyedben). Szóval nem lesz nagy falevél. :D De Cong azért kinyögött egy érdekes dolgot a leveléről: hogy a kínai hagyományok szerint a zöld a fiatalság színe, a piros pedig az öregségé, és hogy a falevél színe is így változik. Bár ő ebből csak annyit akart használni, hogy akkor a ház egyik homlokzata piros legyen, a másik meg zöld, és hogy a piros oldalon lakhatnak majd az öregek XD.... De a gondolat érdekes szerintem. És tökre lehetne hasznosítani: hiszen az utca épületei régiek, "öregek" tehát ez a "piros" oldal. Befelé pedig, az újdonság, az újonnan kialakuló terek a "zöldek". Ez tovább erősíti az én "kétarcú épület" gondolataimat.
Na, szóval ezen dolgozgattunk a héten, valahogy félhivatalosan is én lettem akaratomon kívül a csoportvezető: én írtam meg a csoportszerződést, én írok jegyzőkönyvet a találkozókról, mindenki rám néz a gyűléseken, hogy na, akkor kezdjük? Én teszek javaslatot, hogy mit kellene csinálni, és igen, én szólom le a többiek munkáját... De komolyan, eddig senki nem vett észre hibát a másik munkájában...Én igazán igyekszem nem durva lenni, és világossá tenni, hogy nem velük van bajom, de akkor is, félkör alakú WC-t nem csinálunk...Mert úgy tűnik, nekik az sem lenne baj... Egyik napra ugyanis kértem, hogy az előre lefektetett, és közösen megbeszélt irányelveket követve hozzanak alaprajzjavaslatokat. Lássuk ki mivel állt elő: Cong és Diana nem azoknak megfelelő alaprajzot hozott...Mások voltak a méretek, és a befoglaló formák, szóval semmire nem mentünk velük. De most komolyan, nem értették, hogy mit beszéltünk meg?...Az nem lehet, hogy elfelejtették, mert előtte küldtem nekik át a gyűlés jegyzőkönyvét, amiben szépen fel voltak sorolva az irányelvek (pl max 90 négyzetméter, max 9m utcai homlokzat, ilyenek). Ha meg nem értik miről beszélünk, akkor miért nyitják ki a szájukat?...Na mindegy. Romain használható alaprajzot hozott, aminek a lényege egy kör volt: a lakáson belül van egy kör, és ezek köré szerveződnek a funkciók. Na gondoltam, ez érdekes, nézzük meg. Na, volt benne homorú üvegfelülettől kezdve a domború konyhapulton át a már említett íves falú wc. No, nem baj, nekikezdtünk (kezdtem) kipucolni az ilyeneket, de amint valamit sikerült megoldani, mindig lett egy másik probléma. Kb egy óra után felvetettem, hogy talán 80 négyzetméterbe, egy szociális lakásba nehéz belenyomni az íves falakat, esetleg mi lenne, ha elvetnénk az ötletet? megpróbálhatnánk megtartani csak a térszerveződést, tehát pl a nappali vagy valami köré szervezni a lakást. ÁÁÁ, de nee, mondták ők. Mondom: de így nem lehet jól működő alaprajzot csinálni. Ők: hát...lehet, de semmi sem tökéletes, talán veszítünk egy kicsit a használhatóságból, de legalább "fancy" lesz az épület... A "fancy" szó lassan kezd az általam utált szavak közé lépni amúgy is... :D Mert ha rákérdezek valamire, hogy de miért így? Akkor a válasz legtöbbször: Mert így "fancy". Azaz modern, látványos, extravagáns, különleges. Vagy valami hasonlót értenek alatta. Szóval most itt tartunk, hétfőn megkérdezzük Anle-t, hogy mi legyen, talán ő is mellém áll, és meggyőzi a többieket, hogy egy lakás (pláne egy szociális lakás) először is jól működik, aztán lehet bele ilyen extrákat tenni. És olyan nincs, hogy a design kedvéért lemondjunk egy normálisan kinyitható ajtóról. Mert ok, hogy igyekszem elfogadó lenni, mert hát ők is ezt tanulták, bőven lehet, hogy egyszerűen jobbakat gondolnak, mint én, csak én vagyok túl földhözragadt, és csak tágítanom kellene a látókörömet, meg elfogadóbbnak lennem. De azért vannak dolgok, amikről egyszerűen teljesen biztosan tudom, hogy hülyeség. És egy íves, egyedileg legyártott, majd később sehova máshova be nem építhető étkezőasztal az. :)
Csütörtökön este Dianával (aki úgy tűnik, a diktátorságom ellenére is bír) és a szobatársával salsa órán voltunk a suliban. Van itt mindenféle szabadidő óra a kötő órától a zsonglőrködésig, csak hogy a számomra legmeglepőbbeket említsem. :) A salsa jó volt, vettünk kb öt alaplépést, majd azokat kombináltuk először körtáncban, majd párokban is. Vicces volt, mert pár srác annyit bolondozott :) igyekeztek profi táncos módjára mozgatni a csípőjüket, amiből az lett, hogy úgy rángatóztak, mintha legalábbis valami bélgörcsük lenne :D És meglepő módon legalább annyi fiú volt, mint lány. Aztán hazafelé az Eric Bojsen parkban (amit csak én hívok így, mert van benne egy szobor erről a fickóról, valójában valami Carolieamalielund vagy mi a neve) befoglaltunk magunknak egy nagy lengőtárcsát (mikor fel van kötve egy tárcsa, és bele lehet ülni, meg rá lehet állni, és minden irányba mozog), és dumáltunk. Dianának (román) valamelyik rokona a határ mellett lakik, így tud pár szót magyarul: olyan fontosakat, mint pl: "van benzin" :D én is tanultam pár szót románul, pl.: "bicsicsletá" bár nem vagyok benne biztos, ez elvileg a bicikli :D
Aztán péntek este kártyáztunk páran. "idiot"-ot játszottunk, ez egy igen hosszú játék, nyolctól kb tízig játszottuk az első kört :D Úgyhogy utána már csak teáztunk, meg beszélgettünk. Tényleg én kapom a legkevesebb erasmus ösztöndíjat (300euro)... A többiek mind 500euro fölött kapnak... Megbeszéltük azt is, hogy milyen röhejes, amikor a szobatársak skype-olnak az otthoniakkal. Vagyis mikor melletted ül valaki, és valami neked idegen nyelven üvöltözik a monitorba (az otthoniakat a gerjedés miatt általában fülhallgatón szoktuk hallgatni, vagyis azt a szobában levő többi ember nem hallja, olyan, mintha magadban beszélnél). És azért üvöltesz, mert egyrészt hangosan kell beszélni, hogy meghallják, másrészt pedig a szar internetkapcsolat miatt folyton megszakad, és ezen legtöbben felhúzzák magukat :D Ezért lehet, hogy mindenki tudja már a szobatársa nyelvét a "hallasz???" kifejezést :D XD Jan román szobatársa pl. napi kb. 50-szer üvölti az "ÁÁÁLLLJJOO?"-t maga elé, Joana pedig a "KÁKVOOOO?"-t  :D Persze csak gondoljuk, hogy ez a "hallasz?"... :D
Ma végre befejeztem a virsli evést, megettem az utolsó párt is a nem is tudom mikor vett akciós csomagból..Hála égnek, már nem is tudom mióta azt eszem :D De ma amúgy finom volt az ebéd, mert fagyasztott zöldségkeverékből párolt zöldséget csináltam, és rizst főztem hozzá. Még nem tudom mit eszem holnap, de egy biztos: virsli nem lesz benne...
Na, mára ennyi, ja még egy dolog: Emesének még egyszer boldog szülinapot :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése